Valentino Rossi biografija - ko je bio Doktor?

Valentino Rossi biografija - ko je bio Doktor?

Valentino Rossi Doktor, legenda MotoGP trka, osvojio je 9 titula u 4 klase, zabeležio 115 pobeda u preko 400 trka. Saznajte sve o Vale46 (VR46) vozaču.

Valentino Rosi, poznat pod nadimkom Doktor (što oslikava savršenu preciznost i stručnost), jedan je od najuspešnijih motociklista svih vremena i prava ikona ovog sporta. Rođen 16. februara 1979. u Italiji (Urbino), tokom dvadeset šestogodišnje karijere osvojio je devet svetskih šampionata, od kojih sedam u najjačoj 500cc/MotoGP klasi

 

Italijan ima 89 pobeda u premijernoj klasi i neverovatnih 199 podijuma, što je neprikosnoveni rekord. Valentino Rossi Doktor je jedini vozač u istoriji MotoGP-ja koji je nastupio na više od 400 trka, a vernost broju 46 postala je svojevrsni simbol.

Svoju strast prema brzini započeo je na karting stazama, sanjajući da će jednog dana stići do Formule 1 i biti među uspešnim vozačima Formule 1

No, porodica nije imala novca, pa je energiju usmerio na karting trke i minimoto takmičenja. Od 1992. potpuno se posvetio dvotočkašima i uz podršku fabrike Kađiva uskoro osvaja titulu prvaka Italije, što je označilo početak njegove impresivne karijere.

Nakon povlačenja iz MotoGP-a, Vale46 se posvetio automobilizmu i sada nastupa u FIA Svetskom šampionatu izdržljivosti za Team WRT, vozeći BMW M4 GT3.

Italijan je danas vlasnik i menadžer tima VR46, koji se od 2024. takmiči u MotoGP-u, dok je njegova čuvena "46" povučena iz upotrebe 2022. u znak njegove veličine. 

Pre nego što se detaljno posvetimo biografiji Italijana, pogledajte šta sve donose Moto GP nova pravila za 2027. godinu, a tu je i uvek zanimljiva MotoGP statistika koju je Balkan Bet online kladionica pripremila za vas.

Uzmi bonus

Valentino Rossi titule

Tim

Klase

Godine osvajanja titula

Titule

Aprilia

125cc, 250cc

1997, 1999

2

Honda

500cc - MotoGP

2001, 2002, 2003

3

Yamaha

MotoGP

2004, 2005, 2008, 2009

4

Rosija mnogi smatraju za najvećeg MotoGP vozača. I zaista jeste sinonim za MotoGP trke, premda sa 9 titula zauzima 3. mesto. Ispred njega su Đakomo Agostini (15) i Anhel Nijeto (13), dok je četvrti Mark Markez sa jednom manje od Valentina.

Valentino Rossi Aprilia

Rosijev uspon ka svetskoj slavi započeo je sa Apriliom, koja sa 294 grand pri pobeda drži rekord kada su evropski  proizvođači u pitanju. 

Svoj prvi šampionat osvojio je u klasi 125cc 1997, kada je briljirao osvojivši 11 od ukupno 15 trka tokom sezone. Njegov talenat bio je očigledan, a titula je bila samo uvod u još veće uspehe. 

Rossi je nastavio da vozi za Apriliu u klasi 250cc i odmah 1998. godine pokazao da je kandidat za titulu, završivši kao vicešampion iza Lorisa Kapirosija. Već naredne, 1999, osvojio je šampionat sa pet trijumfa u poslednjih šest trka. 

Vale46 je u ovom periodu postavio temelje svoje dominacije, demonstrirajući agresivnost, taktičku mudrost i izuzetnu brzinu.

Valentino Rossi Honda

Prava revolucija u Rosijevoj karijeri dolazi prelaskom u Honda tim. Već 2001. Valentino osvaja poslednji 500cc šampionat, postajući jedan od najmlađih vozača koji je osvojio titulu u ovoj klasi. 

Honda je dominirala šampionatom zahvaljujući spoju njegovog talenta i vrhunskog motocikla. 

Sa prelaskom na MotoGP format i četvorotaktne motore 2002, Rossi je još jednom pokazao svoju prilagodljivost, osvajajući titule i 2002. i 2003. godine

U ovom periodu, Rossi je postao neprikosnoveni lider na stazi, pobeđujući konkurente sa lakoćom i završavajući sezonu sa ogromnim bodovnim prednostima.

Valentino Rossi Yamaha

Nakon odlaska iz Honde, Rossi se 2004. godine pridružio Yamaha timu i napravio jedan od najimpresivnijih poteza u istoriji motosporta. Iako je Yamaha bila inferiorna u odnosu na Hondin motocikl, Rossi je uspeo da osvoji šampionat već u svojoj prvoj sezoni sa novim timom. 

Dominirao je 2004. i 2005 zahvaljujući kombinaciji svoje izuzetne veštine i poboljšanja Yamahinog motocikla. Nakon par sezona stagnacije, Rossi je ponovo vratio šampionsku formu, osvojivši titule 2008. i 2009, čime je kompletirao četiri šampionske titule sa Yamahom.

Oni koji su radili sa njim, poput njegovog dugogodišnjeg mehaničara Aleksa Brigsija, ističu njegovu izuzetnu inteligenciju i takmičarski instinkt. Brigs je opisao Rossija kao vozača s neuporedivom sposobnošću da razume trku, često birajući da „igra“ sa protivnicima pre nego što preuzme kontrolu i osvoji pobedu. 

Mogao je da vozi drveni motocikl i da i dalje pobeđuje“, izjavio je Brigs, ukazujući na Rosijevu superiornost.

Iako je poslednju titulu osvojio 2009. godine, Rossi je nastavio da bude ikona MotoGP-a i miljenik publike. 

Njegova "Žuta armija" navijača ga je pratila preko dve decenije, postavši integralni deo svake trke. Tokom svoje karijere, Rossi je inspirisao generacije vozača i zadržao mesto jedne od najpoznatijih sportskih ličnosti na svetu.

Nakon odluke da se povuče iz takmičenja na kraju sezone 2021, Rossi je najavio da će se posvetiti svom VR46 MotoGP timu.

Sledeća godina donosi veliku promenu u mom životu“, izjavio je Rossi, dodajući da je svaki trenutak svoje karijere bio nezaboravan i da je 25 godina u Svetskom šampionatu bilo iskustvo za pamćenje.

Više reči o tome biće pred kraj ovog teksta. 

valentino-rossi-motor

Valentino Rossi rivali

 

Najbolji vozač u istoriji MotoGP istakao je tri najveće rivalstva u svojoj karijeri, ali je izostavio Marka Markeza, što je iznenadilo mnoge fanove. Rossi je naveo Jorgea Lorenza, Caseyja Stonera i Maxa Biajđija kao ključne protivnike, ističući da je rivalstvo s Biajđijem bilo posebno lično i napeto od samog početka. 

 

S Biajđijem je vodio borbu mladosti protiv iskustva, dok su Lorenzo i Stoner predstavljali izazove mlađe generacije koja je pokušavala da ga sruši s trona.

 

Imam tri pobede koje smatram najboljima, a to su ona u Velkomu, moja prva na Jamahi. Zatim, ,,Laguna Seka’’ 2008. i borba sa Kejsijem Stonerom, kao i ona u Barseloni godinu dana kasnije, do koje sam došao posle bitke sa Horheom Lorencom u poslednjem krugu – istakao je Rosi.

 

U nastavku ćemo nabrojati 5 najvećih rivalstava Valentina Rosija.

Valentino Rossi vs Sete Gibernau

Rivalstvo između Valentina Rosija i Setea Gibernaua započelo je početkom 2000-ih kada je Gibernau postao ozbiljan izazivač u MotoGP šampionatu. Iako su na početku imali prijateljski odnos, sve se promenilo 2004. godine na trci u Kataru. 

Tada je Rosijeva Jamaha tim bila optužena da je koristila trik sa gumama kako bi očistila startnu poziciju, što je rezultiralo kaznom za Rosija. Gibernau je navodno bio umešan u podnošenje protesta, što je izazvalo ogorčenje kod Rosija.

Najpoznatiji trenutak njihovog rivalstva dogodio se na stazi Heres 2005. godine. U poslednjoj krivini trke Rosi je agresivno pretekao Gibernaua, izazivajući sudar koji je Gibernaua izbacio iz borbe za pobedu. 

Dok je publika na španskoj stazi glasno negodovala, Rosi je hladno izjavio: "Moto trke su ponekad ovakve”.

Gibernau nikada nije uspeo da se oporavi od tog gubitka, a Rosi je kasnije tvrdio da je "bacio kletvu" na njega, jer Sete nikada više nije pobedio u MotoGP-u.

Valentino Rossi vs Max Biaggi

Rivalstvo između Rosija i Maks Biađija bilo je lične prirode i počelo je mnogo pre nego što su se našli na istoj stazi. Biađi, već etablirani vozač u klasi 500cc, bio je ozbiljan i povučen, dok je Rosi bio mlad, duhovit i provokativan. 

Njihovo prvo veliko sučeljavanje dogodilo se 2001. u Kataloniji, kada su fizički nasrnuli jedan na drugog na putu ka podijumu. Incident je bio rezultat ranije prepirke, kada je Biađi navodno odgurnuo Rosijevog menadžera.

Rivalstvo je eskaliralo na stazi Suzuka iste godine, gde je Biađi pokušao da izgurava Rosija sa staze, ali je na kraju izgubio trku. 

Rosi je odgovorio podizanjem srednjeg prsta tokom preticanja, što je postalo simbol njihovog sukoba. Iako su kasnije razvili uzajamno poštovanje, tenzije između njih ostaju jedna od najupečatljivijih priča u istoriji MotoGP-a.

Valentino Rossi vs Casey Stoner

Rivalstvo sa Kejsijem Stonerom obeleženo je sukobom dve generacije. Stoner, mladi Australijanac, osvojio je MotoGP titulu 2007. vozeći za Dukati, čime je prekinuo Rosijevu dominaciju

Njihov najpoznatiji okršaj dogodio se na Laguna Seki 2008., kada je Rosi izveo čuveno preticanje u krivini Korksru. Tokom tog poteza, Rosi je doslovno vozio kroz šljunak kako bi pretekao Stonera, što je izazvalo oduševljenje publike, ali i Stonerovo negodovanje.

Sukob se dodatno zaoštrio 2011, kada je Rosi, vozeći za Dukati, izazvao sudar sa Stonerom u Heresu. Stonerov komentar, "Tvoja ambicija je nadmašila tvoj talenat" postao je jedna od najpoznatijih fraza u MotoGP istoriji. 

Iako su kasnije smanjili tenzije, njihovi okršaji ostaju primer žestokog takmičarskog duha.

valentino-rossi-slavlje

Valentino Rossi vs Jorge Lorenzo Valentino

Rivalstvo između Rosija i Horhea Lorenca bilo je specifično jer su delili isti tim – Jamaha. Tenzije su započele 2008, kada su se vozači našli na suprotnim stranama u izboru pneumatika, a kulminirale su fizičkim postavljanjem zida u garaži kako bi se informacije zadržale unutar njihovih tabora.

Njihov odnos dodatno je pogoršan 2015, kada je Rosi optužio Markeza da namerno pomaže Lorencu u borbi za titulu. 

Na poslednjoj trci te godine, Lorenco je pobedio i osvojio titulu, dok je Rosi završio na četvrtom mestu nakon starta sa poslednje pozicije, a više o tome ćete pročitati u sledećoj sekciji.

Valentino Rossi vs Marc Marquez Valentino

Rivalstvo između Rosija i Markeza, “Mrava iz Servere”, predstavlja najžešći i najkontroverzniji sukob u MotoGP istoriji. 

Njihov odnos, koji je počeo prijateljski, naglo se preokrenuo tokom sezone 2015. godine. Ključni trenutak dogodio se na trci u Maleziji, kada je Rosi optužio Markeza da se meša u borbu za titulu između njega i Lorenca. 

Incident na stazi, gde je Rosi širokim potezom izgurao Markeza, izazvao je pad mladog Španca i doveo do kazne za Rosija.

Ovaj sukob ne samo da je Rosija koštao desete titule već je i trajno narušio odnos između njih dvojice. 

Njihovi sukobi na stazi, uključujući incident u Argentini 2018, dodatno su potvrdili njihovu nesklonost ka pomirenju. Iako su obojica nastavili svoje karijere, ovaj sukob ostaje simbol rivalstva koje je podelilo MotoGP svet.

Iako je rivalstvo s Markezeom, posebno ono iz 2015, ostavilo dubok trag i među fanovima i u njegovoj karijeri, Rossi ga je izostavio iz svoje liste najvećih rivala, naglašavajući kako to ostaje kontroverzna tema zbog, kako kaže, "velike nepravde" koju je tada doživeo.

Valentino Rossi 2015 sezona – Čuveni MotoGP Malezija

Sezona 2015. godine bila je prekretnica u MotoGP šampionatu, ali i ključni trenutak koji je trajno narušio odnos između Valentina Rosija i Marka Markeza, dva velika šampiona sa potpuno različitim karijerama i pristupima sportu. 

Rosi je započeo sezonu u vrhunskoj formi, ostvarivši pobede i podijume, uključujući ključnu pobedu u Kataru i trijumf na kultnom Asenu. 

Međutim, sve je kulminiralo serijom kontroverznih situacija, počevši od trke u Argentini, gde su prvi put imali kontakt, i završilo se eksplozivnim incidentom u Maleziji.

Na trci u Maleziji, Rosi je optužio Markeza da namerno usporava kako bi pomogao Lorencu u borbi za titulu. 

Tokom same trke, njihov duel bio je intenzivan i pun kontakata, a završio se padom Markeza nakon što je Rosi proširio liniju i navodno ga gurnuo nogom. Mada se i postavlja pitanje koliko puta je Markez zaslužio "drive through" kaznu jer je ugrožavao bezbednost Italijana.

Incident je podelio svet MotoGP-a – dok je Rosi tvrdio da nije bilo namere, Markez je insistirao da je Rosi postupio namerno. Posledice su bile ogromne: Rosi je kažnjen startom sa poslednje pozicije u Valensiji, gde je izgubio priliku da osvoji svoju desetu titulu.

On mi se približio i mislim da je već pao u tom momentu. Njegov upravljač je dodirnuo moju nogu i moje stopalo je skliznulo. Motor ne možete srušiti samo jednim dodirom. On je osvojio borbu, naterao me je da izbubim šampionat”, besno je izjavio Vale46 posle trke.

Osim izgubljene titule, ovaj sukob razbio je ranije prijateljske odnose između dvojice vozača. 

Pre 2015, Rosi i Markez su delili sponzorske ugovore i zajedničke treninge na Rosijevom ranču, ali nakon ove sezone sve je to nestalo, ustupajući mesto trajnoj netrpeljivosti. 

Rivalstvo koje je nekada obeležavalo poštovanje i sportski duh pretvorilo se u gorki sukob koji je obeležio ne samo njihovu karijeru, već i celu istoriju MotoGP-a.

"U Maleziji sam krenuo protiv njega [Markesa] na konferenciji za novinare jer sam hteo da pokušam da ga raskrinkam, da svima kažem šta radi, da bi, možda, on od toga odustao. Pored toga, pošto to više nije imalo nikakve veze s tim, Lorenco i ja smo se borili za svetsku titulu.Ako se borite za titulu, možda razumete. Ali ako nemate veze jedno s drugim, niste ni partner jednom od njih dvojice, morate imati poštovanje prema svojim rivalima. Treba da odradite svoju trku, da pokušate da pobedite i to je to. Ko te tera da uradiš nešto ovako? Ali na Sepangu me je to bolelo i mučilo me tokom cele trke” - rekao je Italijan svojevremeno u jednom podkastu.

Na kraju, sezona 2015. ostaje upamćena ne samo po fantastičnim trkama i uzbudljivim preticanjima, već i po kontroverzama koje su trajno promenile odnose među vozačima i stvorile jednu od najvećih podela među MotoGP fanovima.

valentino-rossi

Tim VR46

Klasa

Sezone

1. m.

2. m.

3. m.

Pol pozicija

Najbrži krug

1–2 finiša

Svetski šampionat vozača

Svetski šampionat
timova

Moto3

2014-2020

9

5

12

6

14

0

0

0

Moto2

2017-2022

20

15

15

15

9

2

1 (2018)

1 (2020)

MotoGP

2022-

3

3

4

4

5

0

0

0

 

Tim VR46 Racing Team je 2014. osnovao Valentino Rosi. VR46 tim je njegova sportska zaostavština, a cilj je promocija mladih italijanskih talenata. Tim je započeo takmičenje u klasi Moto3 pod imenom Sky Racing Team VR46. 

Prve godine ostvarili su solidne rezultate sa vozačima poput Romana Fenatija i Frančeska Banjaje, dok su se kasnije proširili na klasu Moto2 i postigli uspehe poput osvajanja titule vozača sa Banjajom 2018. i titule timskog šampiona 2020. godine.

Ulaskom u MotoGP 2022. tim VR46 je zacementirao svoje prisustvo na najvećoj sceni motosporta, koristeći Ducatijeve motocikle. 

Prve dve godine u ovoj klasi pokazale su njihov potencijal, posebno zahvaljujući Marcu Beceki, koji je 2023. bio u borbi za titulu pre nego što su ga povrede i tehnički nedostaci usporili. 

U sezoni 2024. tim je prošao kroz transformaciju uz novog glavnog sponzora, indonezijsku kompaniju Pertamina, što je rezultiralo i promenom izgleda tima. 

Motocikli sada kombinuju tradicionalnu fluorescentnu žutu sa belom i crvenom bojom Pertamine. Zvanično ime sada je Pertamina VR46 Ducati Team

U sezonu 2024. vozači Marco Beceki i Fabio Di Đanantonio donose preko potrebno iskustvo i sposobnost da budu konkurentni, posebno na šampionskom Desmosedici GP23 motociklu. 

Tim nastavlja svoj uzlazni trend, a Valentino ističe da iako nikada nije planirao da vodi svoj MotoGP tim, ovaj projekat postao je ključni deo njegovog života i moto sporta uopšte. 

Za samo deset godina, VR46 Racing Team prerastao je iz ideje u ozbiljan tim sposoban za borbu na najvišem nivou.

vr46-motogp

Valentino Rossi – devojka i deca

Valentino Rosi, devetostruki MotoGP šampion, objavio je u novembru 2024. da će po drugi put postati otac

Njegova devojka, model Frančeska Novelo, i on ovu lepu vest podelili su putem Instagrama, gde je glavnu ulogu u objavi imala njihova ćerka Đulijeta, rođena 2022. godine. 

Fotografija prikazuje Rossija obučenog kao „doktora“, dok mala Đulijeta, kao „medicinska sestra“, osluškuje majčin stomak. Rosi je uz osmeh rekao: „Sigurno je devojčica, doktore!“ I zaista, potvrdio je da će njihova nova prinova biti još jedna devojčica.

Ova objava brzo je izazvala oduševljenje među prijateljima, kolegama i fanovima, koji su pohvalili originalnost posta. 

Frančeska je već ranije izrazila želju da Đulijeta ima sestru vršnjakinju, baš kao što je ona imala priliku da raste uz svoju. 

Deljenje svega sa sestrom bilo je ključno za moje detinjstvo. Volela bih da i Đulijeta ima isto iskustvo“, izjavila je Novelo.

Frančeska je primetila i da Đulijeta već pokazuje interesovanje za motocikle, što pripisuje „motorističkom DNK-u“ koji je nasledila od oca. 

Biće prva šampionka u istoriji MotoGP-a. Skroz je na Valentina!“, dodala je kroz šalu.

Iste godine kada je saopštio povlačenje iz takmičenja, Rosi je postao otac po prvi put i započeo novo poglavlje života.

On i Frančeska, koji su u vezi od 2017. godine, prvi put su se sreli na Velikoj nagradi Monce, gde je ona radila kao „grid girl“. 

Njihov odnos je isprva bio prijateljski, s obzirom na četraestogodišnju razliku u godinama, ali je kasnije prerastao u romantičnu vezu. 

Nije bila ljubav na prvi pogled, ali smo se kroz prijateljstvo zbližili“, objasnila je Novelo.

Iako nemaju planove za venčanje, Frančeska je naglasila da im je zajednički život ispunjen i bez formalnih obaveza. 

Valentino je muškarac mog života. Ako dođe do venčanja, biće lepo, ali nije presudno za našu sreću“, izjavila je Novelo.

Dolazak druge ćerke zaokružuje Rosijevo novo životno poglavlje, daleko od trkaćih staza, ali ispunjeno porodičnim trenucima i srećom.

Za legendarnog Italijana dolazi mirnije životno poglavlje.

 

Ukoliko vam se svideo tekst, pogledajte i ostale Balkan Bet blogove, a možete se i dodatno zabaviti – za vas naši eksperti spremaju tiket dana potpuno besplatno, gde daju realne procene za klađenje.


Ne zaboravite da iskoristite i zanimljiv bonus bez depozita uz koji imate razne finansijske pogodnosti.

 

 

Pristupom, daljim korišćenjem ili navigacijom kroz ovaj sajt Vi prihvatate da ćemo mi koristiti određene kolačiće pretraživača (cookies ) i potvrđujete da imate preko 18 godina. BalkanBet ne koristi kolačiće koji ometaju Vašu privatnost, već samo one koji će Vam olakšati korišćenje sajta i poboljšati korisničko iskustvo.