Moto GP nova pravila za 2027 - šta se menja i kako će uticati na takmičenje?
Moto GP pravila 2027. godine drastično će promeniti moto trke i vozila: manja zapremina motora, 100% održivo gorivo (nefosilnog porekla), opšta dostupnost GPS podataka, zabrana holeshot uređaja…
Sve će biti mnogo bezbednije, održivije i spektakularnije – pripremite se za MotoGP™ kakav nikada ranije niste videli, sa novim pravilima koja stupaju na snagu 2027. godine
Nove mašine biće efikasnije i bolje će prianjati na stazama, a omogućiće još bolje trkanje i više preticanja.
Ukoliko volite uzbudljive moto trke, sigurno će vas zanimati sveobuhvatna MotoGP statistika koju Balkan Bet online kladionica priprema za vas.
Takođe, posebno je uzbudljivo live klađenje, i u tom smislu naša kladionica uživo je prava opcija za vas, kao i espertski besplatni tip dana.
Kako će nova 2027 Moto GP pravila promeniti moto trke – 6 velikih promena
Moto GP pravila donose se u cilju konstantnog unapređenja moto trka u svim segmentima. Tako je u 2024. godini MotoGP uveo značajnu izmenu pravila u poslednjem trenutku, samo nekoliko dana pre početka prve trke sezone. Prekršaj vezan za minimalni pritisak u gumama više neće biti kažnjavan automatskim diskvalifikovanjem. Umesto toga, vozači će se suočiti sa kaznom od 16 sekundi na glavnoj trci nedeljom.
Za 2025. godinu, u MotoGP-u su planirane minimalne promene pravila, dok se iščekuju veće regulative za 2027. godinu. To znači da će biti zamrznut razvoj motora, tako da vodeći proizvođači neće moći da unapređuju svoje agregate. Ovo bi trebalo da odgovara dominirajućim Ducatijima, dok je i KTM jedinica takođe jaka.
U sezoni 2026, MotoGP uvodi zamrzavanje razvoja motora uoči promena pravilnika za 2027. godinu. Komisija za Velike nagrade najavila je da će razvoj MotoGP motora biti zamrznut. Ovo zamrzavanje će stupiti na snagu za MotoGP sezonu 2026, pre nego što nove regulative za 2027. godinu počnu da važe.
Dakle sve je u znaku iščekivanja novih Moto GP pravila 2027. U tabeli ispod tačno i detaljno su navedena za 2027:
Kategorija |
Promena |
Ciljevi |
MotoGP Motori |
Smanjenje zapremine sa 1000cc na 850cc |
Povećanje bezbednosti i efikasnosti; smanjenje brzina |
Smanjenje maksimalnog prečnika sa 81mm na 75mm |
Ograničavanje performansi |
|
Smanjenje broja motora po sezoni sa sedam na šest |
Smanjenje troškova, povećanje efikasnosti |
|
Moto GP Gorivo |
Obavezna upotreba 100% održivog goriva |
Podrška globalnoj održivosti |
Smanjenje kapaciteta rezervoara sa 22l na 20l |
Povećanje efikasnosti i održivosti |
|
Aerodinamika MotoGP |
Smanjenje i stroža kontrola aerodinamike |
Smanjenje negativnih efekata aerodinamike, promocija bližih trka i većeg broja preticanja |
Uređaji za promenu visine i Moto GP holeshot uređaji |
Zabrana svih uređaja za promenu visine i holeshot uređaja |
Povećanje bezbednosti, naglašavanje veština vozača |
Moto GP GPS podaci |
Dostupnost GPS podataka svih vozača svim timovima |
Izjednačavanje šansi među timovima, smanjenje troškova, povećanje sigurnosti |
Moto GP Koncesije |
Nastavak sistema koncesija sa početkom svih u Rangu B |
Održavanje ravnopravnih uslova, reaktivna procena performansi |
Moto GP motori – 150cc manje
Od 2027. godine, Moto GP motori biće korigovani. Njihova veličina biće smanjena sa 1000cc na 850cc (kubika). To će smanjiti maksimalne brzine, u cilju veće bezbednosti, a povećaće se i kilometraža, to jest efikasnost i održivost.
Maksimalni prečnik cilindra biće korigovan i smanjiće se sa 81 na 75 milimetara, što će performanse ograničiti donekle.
To čini motore pogodnijim za staze. Da bi ovaj sport bio još efikasniji, smanjiće se maksimalan broj motora dozvoljenih za svakog vozača – sa sedam na šest.
Minimalna težina motocikala za 2027. u MotoGP klasi iznosiće 153 kg.
Fosilno gorivo odlazi u prošlost
Kako je već najavljeno, MotoGP™ će od 2027. godine koristiti 100% održivo gorivo (nefosilnog porekla).
To je povećanje od čak 60% sa minimalnih 40% koje je ovaj sport koristio od 2024. godine.
U okviru novih MotoGP promena i kapacitet rezervoara za gorivo biće smanjen, i to sa 22 na okruglo 20 litara. Vozačima će se dozvoliti da tokom Tissot Sprinta koriste 11 litara.
Aerodinamika MotoGP
Aerodinamika MotoGp motora će biti smanjena i strože kontrolisana od 2027. godine, s ciljem minimiziranja njenih negativnih efekata.
Širina gornjeg dela prednjeg oklopa biće uža za 50mm, a nos će biti pomeren unazad za 50mm, smanjujući ns tsj nsčin efekat aerodinamike tamo gde je najvažnije, na pravcima i u zonama kočenja.
To će stvoriti još tešnje trke, sa još više preticanja.
Na zadnjem delu, aerodinamika iza vozača biće deo homologacije od 2027. godine, i timovima će biti dozvoljeno da to ažuriraju samo jednom po sezoni radi kontrole troškova.
Moto GP holeshot uređaji i zabrana uređaja za promenu visine
U novoj eri od 2027. godine, svi uređaji za promenu visine i Moto GP holeshot uređaji biće zabranjeni.
To će kontrolisati performanse i učiniti sport bezbednijim, posebno tokom startova trka, a daće još veći značaj veštinama svakog vozača, baš kao što je cilj sa aerodinamikom – veća mogućnost preticanja.
MotoGP GPS podaci
Da bi moto trke bile još ravnopravnije, MotoGP GPS podaci svih vozača biće dostupni svim timovima nakon svake sesije.
Pružanje podataka svim takmičarima nudi bolju priliku za napredak manje uspešnim timovima i vozačima, uz kontrolisane troškove.
Pristup ovom opsegu podataka će pomoći u činjenju sporta bezbednijim, a takođe će povećati nivo uvida dostupan fanovima širom sveta.
MotoGP Koncesije
Trenutni sistem koncesija, uveden krajem 2023. godine, nastaviće – ali kako nove tehničke regulative stupaju na snagu 2027. godine, svi proizvođači će početi sezonu u Rangu B.
Zatim će biti ponovo procenjeni sredinom sezone, leta 2027. godine, i mogu promeniti rang na viši ili niži da bi imali pristup većim ili manjim koncesijama.
Ovaj reaktivni sistem znači da se u obzir uzima performansa proizvođača od prvog dana, čuvajući rivalstva što je moguće ravnopravnijim kako počinje nova era.
Za vozače, za sport, za spektakl: MotoGP™ u 2027. godini će biti bezbedniji, održiviji i spektakularniji nego ikad!
MotoGP™ timovi za 2025. godinu
Moto GP tim |
Vozač 1 |
Vozač 2 |
Ducati |
Pecco Bagnaia |
Marc Márquez |
Gresini Ducati |
Álex Márquez |
Fermin Aldeguer |
VR46 Ducati |
Fabio Di Giannantonio |
Franco Morbidelli |
Red Bull KTM Factory Racing |
Brad Binder |
Pedro Acosta |
Red Bull KTM Tech3 |
Enea Bastianini |
Maverick Viñales |
Aprilia |
Jorge Martín |
Marco Bezzecchi |
Trackhouse Aprilia |
Raul Fernandez |
Ai Ogura |
Yamaha |
Fabio Quartararo |
Alex Rins |
Pramac Yamaha |
Miguel Oliveira |
Jack Miller |
Honda |
Joan Mir |
Luca Marini |
LCR Honda |
Johann Zarco |
Somkiat Chantra |
Ducati nastavlja da dominira nakon izuzetno uspešne 2024. godine, u kojoj su njihovi vozači osvojili sve trke osim jedne. Osvajanje šestog Prvenstva konstruktora i zauzimanje prva tri mesta u Prvenstvu timova predstavljaju značajan uspeh za ovaj elitni tim.
Iako kritičari mogu istaći da vozač iz fabričkog tima nije osvojio Svetsko prvenstvo vozača MotoGP™, a njegov tim, Pramac, napušta Ducati, dolazak Marca Márqueza u crvenom timu iz Bologne od 2025. godine bi trebao ućutkati sve sumnjičave i “neverne Tome”.
KTM, koji je drugu godinu zaredom zauzeo drugo mesto među konstruktorima, verovatno će težiti da poboljša svoju poziciju u ukupnom plasmanu.
Međutim, suočiće se sa jakom konkurencijom od Aprilije, ali superiorna snaga KTM motora bi trebala da im pruži prednost. Ako vas zanima, pogledajte Moto GP kalendar za tekuću godinu.
Do tada istražite razne zanimljive mogućnosti, na primer šta je to dupla šansa, igrajte baccarat online, lucky lady charm, esports Srbija takmičenja ili slot igre. Za to je potrebno da registrujete nalog na Balkan Betu, prebacite sredstva na nalog i upustite se u ovu sjajnu zabavu. Uz malo sreće imaćete lepe dobitke.