Moto GP nova pravila za 2027 - šta se menja i kako će uticati na takmičenje?

Moto GP nova pravila za 2027 - šta se menja i kako će uticati na takmičenje?

Moto GP pravila 2027. godine drastično će promeniti moto trke. Biće bezbednije i atraktivnije. Pripremite se za MotoGP™ kakav nikada ranije niste videli.

Moto GP pravila 2027. godine drastično će promeniti moto trke i vozila: manja zapremina motora, 100% održivo gorivo (nefosilnog porekla), opšta dostupnost GPS podataka, zabrana holeshot uređaja…

Sve će biti mnogo bezbednije, održivije i spektakularnije – pripremite se za MotoGP™ kakav nikada ranije niste videli, sa novim pravilima koja stupaju na snagu 2027. godine

Nove mašine biće efikasnije i bolje će prianjati na stazama, a omogućiće još bolje trkanje i više preticanja.

Ukoliko volite uzbudljive moto trke, sigurno će vas zanimati sveobuhvatna MotoGP statistika koju Balkan Bet online kladionica priprema za vas. 

Takođe, posebno je uzbudljivo live klađenje, i u tom smislu naša kladionica uživo je prava opcija za vas, kao i espertski besplatni tip dana.

Uzmi bonus

Kako će nova 2027 Moto GP pravila promeniti moto trke – 6 velikih promena

Moto GP pravila donose se u cilju konstantnog unapređenja moto trka u svim segmentima. Tako je u 2024. godini MotoGP uveo značajnu izmenu pravila u poslednjem trenutku, samo nekoliko dana pre početka prve trke sezone. Prekršaj vezan za minimalni pritisak u gumama više neće biti kažnjavan automatskim diskvalifikovanjem. Umesto toga, vozači će se suočiti sa kaznom od 16 sekundi na glavnoj trci nedeljom.

 

Za 2025. godinu, u MotoGP-u su planirane minimalne promene pravila, dok se iščekuju veće regulative za 2027. godinu. To znači da će biti zamrznut razvoj motora, tako da vodeći proizvođači neće moći da unapređuju svoje agregate. Ovo bi trebalo da odgovara dominirajućim Ducatijima, dok je i KTM jedinica takođe jaka.

 

U sezoni 2026, MotoGP uvodi zamrzavanje razvoja motora uoči promena pravilnika za 2027. godinu. Komisija za Velike nagrade najavila je da će razvoj MotoGP motora biti zamrznut. Ovo zamrzavanje će stupiti na snagu za MotoGP sezonu 2026, pre nego što nove regulative za 2027. godinu počnu da važe.

motogp-moto-trka-motociklista

Dakle sve je u znaku iščekivanja novih Moto GP pravila 2027. U tabeli ispod tačno i detaljno su navedena za 2027:

 

Kategorija

Promena

Ciljevi

MotoGP Motori

Smanjenje zapremine sa 1000cc na 850cc

Povećanje bezbednosti i efikasnosti; smanjenje brzina

 

Smanjenje maksimalnog prečnika sa 81mm na 75mm

Ograničavanje performansi

 

Smanjenje broja motora po sezoni sa sedam na šest

Smanjenje troškova, povećanje efikasnosti

Moto GP Gorivo

Obavezna upotreba 100% održivog goriva

Podrška globalnoj održivosti

 

Smanjenje kapaciteta rezervoara sa 22l na 20l

Povećanje efikasnosti i održivosti

Aerodinamika MotoGP

Smanjenje i stroža kontrola aerodinamike

Smanjenje negativnih efekata aerodinamike, promocija bližih trka i većeg broja preticanja

Uređaji za promenu visine i Moto GP holeshot uređaji

Zabrana svih uređaja za promenu visine i holeshot uređaja

Povećanje bezbednosti, naglašavanje veština vozača

Moto GP GPS podaci

Dostupnost GPS podataka svih vozača svim timovima

Izjednačavanje šansi među timovima, smanjenje troškova, povećanje sigurnosti

Moto GP Koncesije

Nastavak sistema koncesija sa početkom svih u Rangu B

Održavanje ravnopravnih uslova, reaktivna procena performansi


motociklista-vozi-na-motoru

Moto GP motori – 150cc manje

Od 2027. godine, Moto GP motori biće korigovani. Njihova veličina biće smanjena sa 1000cc na 850cc (kubika). To će smanjiti maksimalne brzine, u cilju veće bezbednosti, a povećaće se i  kilometraža, to jest efikasnost i održivost. 

Maksimalni prečnik cilindra biće korigovan i smanjiće se sa 81 na 75 milimetara, što će performanse ograničiti donekle. 

To čini motore pogodnijim za staze. Da bi ovaj sport bio još efikasniji, smanjiće se maksimalan broj motora dozvoljenih za svakog vozača – sa sedam na šest.

Minimalna težina motocikala za 2027. u MotoGP klasi iznosiće 153 kg.

Fosilno gorivo odlazi u prošlost

Kako je već najavljeno, MotoGP™ će od 2027. godine koristiti 100% održivo gorivo (nefosilnog porekla).

To je povećanje od čak 60% sa minimalnih 40% koje je ovaj sport koristio od 2024. godine. 

U okviru novih MotoGP promena i kapacitet rezervoara za gorivo biće smanjen, i to sa 22 na okruglo 20 litara. Vozačima će se dozvoliti da tokom Tissot Sprinta koriste 11 litara.

Aerodinamika MotoGP

Aerodinamika MotoGp motora će biti smanjena i strože kontrolisana od 2027. godine, s ciljem minimiziranja njenih negativnih efekata. 

Širina gornjeg dela prednjeg oklopa biće uža za 50mm, a nos će biti pomeren unazad za 50mm, smanjujući ns tsj nsčin efekat aerodinamike tamo gde je najvažnije, na pravcima i u zonama kočenja. 

To će stvoriti još tešnje trke, sa još više preticanja.

Na zadnjem delu, aerodinamika iza vozača biće deo homologacije od 2027. godine, i timovima će biti dozvoljeno da to ažuriraju samo jednom po sezoni radi kontrole troškova.

Moto GP holeshot uređaji i zabrana uređaja za promenu visine

U novoj eri od 2027. godine, svi uređaji za promenu visine i Moto GP holeshot uređaji biće zabranjeni. 

To će kontrolisati performanse i učiniti sport bezbednijim, posebno tokom startova trka, a daće još veći značaj veštinama svakog vozača, baš kao što je cilj sa aerodinamikom – veća mogućnost preticanja

marc-marquez-motogp-vozac

MotoGP GPS podaci

Da bi moto trke bile još ravnopravnije, MotoGP GPS podaci svih vozača biće dostupni svim timovima nakon svake sesije. 

Pružanje podataka svim takmičarima nudi bolju priliku za napredak manje uspešnim timovima i vozačima, uz kontrolisane troškove. 

Pristup ovom opsegu podataka će pomoći u činjenju sporta bezbednijim, a takođe će povećati nivo uvida dostupan fanovima širom sveta.

MotoGP Koncesije

Trenutni sistem koncesija, uveden krajem 2023. godine, nastaviće – ali kako nove tehničke regulative stupaju na snagu 2027. godine, svi proizvođači će početi sezonu u Rangu B

Zatim će biti ponovo procenjeni sredinom sezone, leta 2027. godine, i mogu promeniti rang na viši ili niži da bi imali pristup većim ili manjim koncesijama. 

Ovaj reaktivni sistem znači da se u obzir uzima performansa proizvođača od prvog dana, čuvajući rivalstva što je moguće ravnopravnijim kako počinje nova era.

Za vozače, za sport, za spektakl: MotoGP™ u 2027. godini će biti bezbedniji, održiviji i spektakularniji nego ikad!

MotoGP™ timovi za 2025. godinu

Moto GP tim

Vozač 1

Vozač 2

Ducati

Pecco Bagnaia

Marc Márquez

Gresini Ducati

Álex Márquez

Fermin Aldeguer

VR46 Ducati

Fabio Di Giannantonio

Franco Morbidelli

Red Bull KTM Factory Racing

Brad Binder

Pedro Acosta

Red Bull KTM Tech3

Enea Bastianini

Maverick Viñales

Aprilia

Jorge Martín

Marco Bezzecchi

Trackhouse Aprilia

Raul Fernandez

Ai Ogura

Yamaha

Fabio Quartararo

Alex Rins

Pramac Yamaha

Miguel Oliveira

Jack Miller

Honda

Joan Mir

Luca Marini

LCR Honda

Johann Zarco

Somkiat Chantra


Ducati nastavlja da dominira nakon izuzetno uspešne 2024. godine, u kojoj su njihovi vozači osvojili sve trke osim jedne. Osvajanje šestog Prvenstva konstruktora i zauzimanje prva tri mesta u Prvenstvu timova predstavljaju značajan uspeh za ovaj elitni tim. 

Iako kritičari mogu istaći da vozač iz fabričkog tima nije osvojio Svetsko prvenstvo vozača MotoGP™, a njegov tim, Pramac, napušta Ducati, dolazak Marca Márqueza u crvenom timu iz Bologne od 2025. godine bi trebao ućutkati sve sumnjičave i “neverne Tome”. 

KTM, koji je drugu godinu zaredom zauzeo drugo mesto među konstruktorima, verovatno će težiti da poboljša svoju poziciju u ukupnom plasmanu. 

Međutim, suočiće se sa jakom konkurencijom od Aprilije, ali superiorna snaga KTM motora bi trebala da im pruži prednost. Ako vas zanima, pogledajte Moto GP kalendar za tekuću godinu.

Do tada istražite razne zanimljive mogućnosti, na primer šta je to dupla šansa, igrajte baccarat online, lucky lady charm, esports Srbija takmičenja ili slot igre. Za to je potrebno da registrujete nalog na Balkan Betu, prebacite sredstva na nalog i upustite se u ovu sjajnu zabavu. Uz malo sreće imaćete lepe dobitke.

 

 

Pristupom, daljim korišćenjem ili navigacijom kroz ovaj sajt Vi prihvatate da ćemo mi koristiti određene kolačiće pretraživača (cookies ) i potvrđujete da imate preko 18 godina. BalkanBet ne koristi kolačiće koji ometaju Vašu privatnost, već samo one koji će Vam olakšati korišćenje sajta i poboljšati korisničko iskustvo.